17:00

Ahoj všichni,

zdravíme Vás z našeho radiovozu ve složení OK1MDX Martin, OK3DV Daniel, OK1IKI Kristýna.

Ve 12:00 jsme z Prahy oficiálně odstartovali naší letošní Expedici Orkney.

Praha, balíme

Hned na úvod se nám při prvním zrychlení nad 100 km podařilo ztratit klubový magnetický znak, kterému se s námi evidentně nechtělo. Další škody: Martin ztratil nůž hned při prvním použití, radiovůz má již odřenou střechu od cestujících antén, ale nálada panuje stále dobrá :)

Ještě v Čechách se nám (OK1KZL/m) podařil první úspěch a to spojení s SP9YFF/7, který vysílal z SPFF501 Natura 2000 Dolna Wisloka. To byl asi jediný úspěch pod volacím znakem našeho klubu, v dalších částech expedice nás uslyšíte vysílat pod vlastními volacími znaky, převážně však OK1MDX.

V 15:00 jsem překročili hranice se sousedním německem a při poslechu krátkých vln se přibližujeme k Dunkirku, kde nás čeká v ranních hodinách nalodění na trajekt směrem Dover.Obrkoužíme Londýn, nakoukneme do Bostnu k Rayovi G7TAS (výrobce antét) a pokračujeme do přímořského letoviska Skegness, kde už vybalíme vybavení a pokusíme o několik prvních spojení a aktivaci GFF 304.

Ano Martine, toto je telefon.

V autě máme instalováno:

- Kenwood TM-D700 pro APRS

- Yaesu FT-897D připojeno k prutové anténě s přepínáním pásem 80m-10m (kterou jsme málem ztratili již u Berouna)

- Příležitostně budeme zapínat ručku ICOM IC-E92D Dstar

Přikládáme též hrubí expediční harmonogram, který se pokusíme každý den vždy zavčasu upřesnit.

1.den – Start Praha

2.den – Dover – Boston – Lincoln – Skegness (GFF 304 Gibraltar point)

3.den – GFF Spurn head, Holy Island

4.den – GFF 172 Holy Island – Edinburg - Fort William

5.den – Pokus o zdolání Soty GM 001 BEN NEVIS

6. den – Loch Ness, Inverness, Tain (GMFF 044 John O'groady)

7.den – Orkney Island - Kirkwall

8.den – Orkney Island – Mainland, Hoy

9.den – Orkney Island

10.den – 14. den – vývoj dle počasí, nálady a síly

 

Zdraví posádka radiovozu Kristýna, Martin a Daniel a brzy opět dáme vědět.

 

20:30

Máme za sebou téměř 400 km německých dálnic, když v tom se nám rozblikala palubovka radiovozu jako vánoční stromeček. Motor, turbo, žhavení...Všechno špatně.

Bílá košile našeho spolehlivého řidiče Daníka odhozena, pracovní rukavice nasazeny a kluci pod kapotou odhalili prasklou tlakovou hadici k turbu.

Samovulkanizační páska a střibrná americká paska našla své uplatnění a zatím to drží !

Kde je problém?
Když se rozpadne nářadí :)

Inovace

Pokračujeme v cestě, máme QSO s OK7DR, když v tom vypukne požár na palubě.

Ohmický zápach a panika se rychle šíří po vozidle. Po technické kontrole, očichání každého konektoru a zbaštění českého řízku, pokračujeme v jízdě.

Snad už jsme si pro dnešek vše vybrali a stihneme trajekt, ke kterému to máme ještě 500 km.

Jedno pozitivum, Martin našel svůj ztracený nůž. Bohužel i klid v duši a propadá panice z každého zápachu :)